Remont linii średnicowej "z pełnym impetem" planują kolejarze, ale dopiero po Euro 2012. Większość sił rzucają na ratowanie Dworca Wschodniego.
W piątek poznaliśmy najnowsze plany wszystkich, którzy szykują coś na piłkarskie mistrzostwa w Warszawie. Po dwóch latach przygotowań największy niepokój ekspertów i posłów budzi to, co robi, a raczej czego nie robi kolej. Na początku w PKP planowano metamorfozę najważniejszych dworców i kapitalny remont linii średnicowej między nimi.
- Z pełnym impetem przeprowadzimy go już po Euro 2012, żeby nie sparaliżować miasta - ogłosiła Małgorzata Zielińska z PKP Oddział Dworce. Dodała, że przebudowa przystanku kolejowego najbliżej Stadionu Narodowego będzie "kompletna, ale nie docelowa". - Bo przepisy nie pozwalają na nadbudowę nad torami - stwierdziła.
Ok. 50 mln zł, czyli połowę kwoty, którą mają kolejarze, pochłonie Dworzec Wschodni. Do końca 2011 r. ma być przebudowany, perony częściowo zadaszone, a prowadzące do nich korytarze poszerzone. Na schodach powstaną udogodnienia dla niepełnosprawnych. Dworzec Zachodni czeka na tajemniczego inwestora, którego kolej szuka już prawie dwa lata. A co z Centralnym? - Jest tam ciasno, duszno i brzydko. Mamy natłok reklam - zdiagnozowała Małgorzata Zielińska. - Dziś nie możemy jednak myśleć o głębszej przebudowie. Zlikwidujemy śmierdzące punkty gastronomiczne w podziemiach. Przewidujemy je na antresoli w holu głównym, który przejdzie kompleksowy remont. Podobnie jak toalety.W piątek poznaliśmy najnowsze plany wszystkich, którzy szykują coś na piłkarskie mistrzostwa w Warszawie. Po dwóch latach przygotowań największy niepokój ekspertów i posłów budzi to, co robi, a raczej czego nie robi kolej. Na początku w PKP planowano metamorfozę najważniejszych dworców i kapitalny remont linii średnicowej między nimi.
- Z pełnym impetem przeprowadzimy go już po Euro 2012, żeby nie sparaliżować miasta - ogłosiła Małgorzata Zielińska z PKP Oddział Dworce. Dodała, że przebudowa przystanku kolejowego najbliżej Stadionu Narodowego będzie "kompletna, ale nie docelowa". - Bo przepisy nie pozwalają na nadbudowę nad torami - stwierdziła.
Ok. 50 mln zł, czyli połowę kwoty, którą mają kolejarze, pochłonie Dworzec Wschodni. Do końca 2011 r. ma być przebudowany, perony częściowo zadaszone, a prowadzące do nich korytarze poszerzone. Na schodach powstaną udogodnienia dla niepełnosprawnych. Dworzec Zachodni czeka na tajemniczego inwestora, którego kolej szuka już prawie dwa lata. A co z Centralnym? - Jest tam ciasno, duszno i brzydko. Mamy natłok reklam - zdiagnozowała Małgorzata Zielińska. - Dziś nie możemy jednak myśleć o głębszej przebudowie. Zlikwidujemy śmierdzące punkty gastronomiczne w podziemiach. Przewidujemy je na antresoli w holu głównym, który przejdzie kompleksowy remont. Podobnie jak toalety.